Místo nápadu
Maříkova 301/7a, Veleslavín Obec: Praha 6 K,162 00, 50.090155386180705, 14.347004222443275
Navrhuje: Jitka Tomsová
Maříkova 301/7a, Veleslavín Obec: Praha 6 K,162 00, 50.090155386180705, 14.347004222443275
Cílem koncepce je vytvořit komunikační prostor školky a veřejnosti.
V ploše je navržen mobiliář evokující přírodní charakter školky (dubové lavice s opěradly), doplněné pařezovým skákadlem sloužícím ke zpříjemnění pobytu dětí.
Vlastní objekt školky je jemně odcloněn extenzivními výsadbami travin a trvalek s edukativním charakterem. Výsadby současně zamezují přístupu k fasádě.
Součástí koncepce je také taktická grafika na chodníku, která komunikuje přítomnost školky a je současně elementem, který přivádí děti do školky z širšího okolí. V grafice budou použity skici dětí z MŠ Na Okraji. V návaznosti na toto pojetí je v ploše navržen umělecký objekt charakteru rozcestníku, který současně slouží k identifikaci místa.
Cílem projektu je zkultivovat a zpřehlednit předprostor před Mateřskou školou Na Okraji, který každodenně využívají děti, rodiče i široká veřejnost. Jedná se o živý, vysoce frekventovaný prostor, kde dochází k pravidelnému setkávání rodičů a dětí – často i několikrát během dne. Přestože má prostor velký komunitní potenciál, v současné podobě není dostatečně pohodlný, bezpečný ani esteticky jednotný.
Projekt usiluje o vytvoření příjemného, funkčního a identifikovatelného veřejného prostoru, který bude přirozeně propojený se svým okolím a stane se vizuální vizitkou celé mateřské školy. Revitalizace si klade za cíl:
• zvýšení bezpečnosti pohybu dětí a rodičů
• zlepšení orientace v prostoru a kultivaci vstupní zóny
• doplnění pobytových prvků (grafika- hra na chodníku, lavice, přírodní herní prvek, umělecký objekt, zeleň)
• vytvoření přívětivého místa k setkávání komunity
• zvýšení estetické hodnoty prostředí a posílení identity MŠ jako otevřené, přátelské instituce
• doplnění herních a edukativních prvků, které prostor oživí a podpoří kreativitu dětí
Revitalizace předprostoru přispěje ke kvalitnějšímu každodennímu fungování školky i celého okolí. Místo, které dnes slouží převážně jen jako průchozí kontakt mezi ulicí a budovou, se může stát plnohodnotným veřejným prostorem, kde je příjemné se zastavit, setkat i trávit čas.
Stávající prostor tvoří travantá plocha navazující na budovu školky, mentálně však s ní není propojena. Plocha slouží především jako prostor pro venčení psů.
Cílem koncepce je vytvořit komunikační prostor školky a veřejnosti.
V ploše je navržen mobiliář evokující přírodní charakter školky (dubové lavice s opěradly), doplněné pařezovým skákadlem sloužícím ke zpříjemnění pobytu dětí.
Vlastní objekt školky je jemně odcloněn extenzivními výsadbami travin a trvalek s edukativním charakterem. Výsadby současně zamezují přístupu k fasádě.
Součástí koncepce je také taktická grafika na chodníku, která komunikuje přítomnost školky a je současně elementem, který přivádí děti do školky z širšího okolí. V grafice budou použity skici dětí z MŠ Na Okraji. V návaznosti na toto pojetí je v ploše navržen umělecký objekt charakteru rozcestníku, který současně slouží k identifikaci místa.
| Předpokládané náklady | 725 823 Kč |