• Přihlášený nápad
  • Komunita a setkávání
  • 2025
  • 0 hlasů
  • 725 823 Kč
  • Maříkova 301/7a, Veleslavín Obec: Praha 6 K,162 00
  • Prostrantví před MŠ Na Okraji

    Cílem projektu je zkultivovat a zpřehlednit předprostor před Mateřskou školou Na Okraji, který každodenně využívají děti, rodiče i široká veřejnost. Jedná se o živý, vysoce frekventovaný prostor, kde dochází k pravidelnému setkávání rodičů a dětí – často i několikrát během dne. Přestože má prostor velký komunitní potenciál, v současné podobě není dostatečně pohodlný, bezpečný ani esteticky jednotný.Projekt usiluje o vytvoření příjemného, funkčního a identifikovatelného veřejného prostoru, který bude přirozeně propojený se svým okolím a stane se vizuální vizitkou celé mateřské školy. Revitalizace si klade za cíl:• zvýšení bezpečnosti pohybu dětí a rodičů• zlepšení orientace v prostoru a kultivaci vstupní zóny• doplnění pobytových prvků (grafika- hra na chodníku, lavice, přírodní herní prvek, umělecký objekt, zeleň)• vytvoření přívětivého místa k setkávání komunity• zvýšení estetické hodnoty prostředí a posílení identity MŠ jako otevřené, přátelské instituce• doplnění herních a edukativních prvků, které prostor oživí a podpoří kreativitu dětíRevitalizace předprostoru přispěje ke kvalitnějšímu každodennímu fungování školky i celého okolí. Místo, které dnes slouží převážně jen jako průchozí kontakt mezi ulicí a budovou, se může stát plnohodnotným veřejným prostorem, kde je příjemné se zastavit, setkat i trávit čas. Stávající prostor tvoří travantá plocha navazující na budovu školky, mentálně však s ní není propojena. Plocha slouží především jako prostor pro venčení psů.Cílem koncepce je vytvořit komunikační prostor školky a veřejnosti. V ploše je navržen mobiliář evokující přírodní charakter školky (dubové lavice s opěradly), doplněné pařezovým skákadlem sloužícím ke zpříjemnění pobytu dětí.Vlastní objekt školky je jemně odcloněn extenzivními výsadbami travin a trvalek s edukativním charakterem. Výsadby současně zamezují přístupu k fasádě.Součástí koncepce je také taktická grafika na chodníku, která komunikuje přítomnost školky a je současně elementem, který přivádí děti do školky z širšího okolí. V grafice budou použity skici dětí z MŠ Na Okraji. V návaznosti na toto pojetí je v ploše navržen umělecký objekt charakteru rozcestníku, který současně slouží k identifikaci místa.

    Navrhuje: Jitka Tomsová

    Místo nápadu

    Maříkova 301/7a, Veleslavín Obec: Praha 6 K,162 00, 50.090155386180705, 14.347004222443275

    Popis

    Cílem koncepce je vytvořit komunikační prostor školky a veřejnosti.
    V ploše je navržen mobiliář evokující přírodní charakter školky (dubové lavice s opěradly), doplněné pařezovým skákadlem sloužícím ke zpříjemnění pobytu dětí.
    Vlastní objekt školky je jemně odcloněn extenzivními výsadbami travin a trvalek s edukativním charakterem. Výsadby současně zamezují přístupu k fasádě.
    Součástí koncepce je také taktická grafika na chodníku, která komunikuje přítomnost školky a je současně elementem, který přivádí děti do školky z širšího okolí. V grafice budou použity skici dětí z MŠ Na Okraji. V návaznosti na toto pojetí je v ploše navržen umělecký objekt charakteru rozcestníku, který současně slouží k identifikaci místa.

    Stav nápadu

    Přihlášený nápad

    Současný stav

    Cílem projektu je zkultivovat a zpřehlednit předprostor před Mateřskou školou Na Okraji, který každodenně využívají děti, rodiče i široká veřejnost. Jedná se o živý, vysoce frekventovaný prostor, kde dochází k pravidelnému setkávání rodičů a dětí – často i několikrát během dne. Přestože má prostor velký komunitní potenciál, v současné podobě není dostatečně pohodlný, bezpečný ani esteticky jednotný.
    Projekt usiluje o vytvoření příjemného, funkčního a identifikovatelného veřejného prostoru, který bude přirozeně propojený se svým okolím a stane se vizuální vizitkou celé mateřské školy. Revitalizace si klade za cíl:
    • zvýšení bezpečnosti pohybu dětí a rodičů
    • zlepšení orientace v prostoru a kultivaci vstupní zóny
    • doplnění pobytových prvků (grafika- hra na chodníku, lavice, přírodní herní prvek, umělecký objekt, zeleň)
    • vytvoření přívětivého místa k setkávání komunity
    • zvýšení estetické hodnoty prostředí a posílení identity MŠ jako otevřené, přátelské instituce
    • doplnění herních a edukativních prvků, které prostor oživí a podpoří kreativitu dětí
    Revitalizace předprostoru přispěje ke kvalitnějšímu každodennímu fungování školky i celého okolí. Místo, které dnes slouží převážně jen jako průchozí kontakt mezi ulicí a budovou, se může stát plnohodnotným veřejným prostorem, kde je příjemné se zastavit, setkat i trávit čas.
    Stávající prostor tvoří travantá plocha navazující na budovu školky, mentálně však s ní není propojena. Plocha slouží především jako prostor pro venčení psů.
    Cílem koncepce je vytvořit komunikační prostor školky a veřejnosti.
    V ploše je navržen mobiliář evokující přírodní charakter školky (dubové lavice s opěradly), doplněné pařezovým skákadlem sloužícím ke zpříjemnění pobytu dětí.
    Vlastní objekt školky je jemně odcloněn extenzivními výsadbami travin a trvalek s edukativním charakterem. Výsadby současně zamezují přístupu k fasádě.
    Součástí koncepce je také taktická grafika na chodníku, která komunikuje přítomnost školky a je současně elementem, který přivádí děti do školky z širšího okolí. V grafice budou použity skici dětí z MŠ Na Okraji. V návaznosti na toto pojetí je v ploše navržen umělecký objekt charakteru rozcestníku, který současně slouží k identifikaci místa.

    Prostrantví před MŠ Na Okraji