Lepší provedení železničního spojení k letišti a Praze celkově

Nesplňuje formální požadavky
2023
50.10186342144859, 14.263172149658203
0
Lepší provedení železničního spojení k letišti a Praze celkově

Tento nápad byl zamítnut jelikož překročil formální požadavky, které umožňují, aby nápad postoupil dále:

a) překročil finanční limit

b) autor ani spoluautor nemají trvalé bydliště na Praze 6

0%

V současnosti navrhované řešení vysokorychlostní železnice se stanicí v Běchovicích by bylo pro cestující krajně nepraktické. Pokud se bude vysokorychlostní železnice realizovat tímto způsobem, bude to znamenat spíše odliv cestujících po železnici, než aby si další cestující získala. Pro cesty do zahraničí je obvykle levnější a rychlejší cestovat letecky a tak to pravděpodobně zůstane o po výstavbě vysokorychlostní železnice. Cesta do zahraničí po železnici má oproti cestě letadlem jednu jedinou výhodu. Tou výhodou je to, že vlaky zajíždí do center měst. Pokud vlak přestane jezdit do centra Prahy, nebude mít většina cestující už žádný důvod ho použít. Pro vnitrostátní dopravu zase bude výhodnější využít autobus. Sice je v dlouhodobém plánu na stanici vysokorychlostní železnice do Běchovic vystavět metro, ale i tak to bude pro cestující znamenat komplikovanější spojení než využít autobus, který jede do centra města nebo blízko centru. Přestup je vždy komplikace. Představuje dodatečný čas, který je nutno k celkovému času cesty přičíst, navíc je přestupování problém, pokud cestující cestuje s více a/nebo těžkými zavazadly. Počet přestupů je při plánování cesty zásadní faktor a naprostá většina cestujících se snaží počet přestupů minimalizovat. Většina cestujících volí lehce pomalejší spojení s méně přestupy, ideálně bez přestupů, než mírně rychlejší spojení s více přestupy. Přestupování navíc představuje riziko, že v případě zpoždění některého ze spojů již cestující následující spoj nestihne.
Další problém je ve srovnání s jinými velkými evropskými městy problematická cesta na letiště. Podle mých zkušeností většina mimopražských pokud cestují letecky občasně, tak požádají někoho ze známých, aby je na letiště a z letiště odvezl automobilem, protože dostat se pro mimopražského na letiště je problematické. Pokud bude stanice vysokorychlostní železnice v Běchovicích, tato situace se ještě zhorší.
Nápad je jednoduchý, jen je škoda, že se o něm nikdy neuvažovalo. Tak jako tak se plánuje spojení rychlostní železnicí z letiště Ruzyně do centra města. Část se již začala stavět. Je tedy naprosto přirozené tuto železnici vést z letiště Ruzyně dále severozápadní směrem do Ústí nad Labem. Ve východním směru na Kolín lze využít stávajícího koridoru. Pro cestující to bude mnohem lepší řešení, než aby vysokorychlostní železnice Prahu v podstatě objížděla. Pokud se železnice realizuje způsobem, který navrhuji, bude naprostá většina cestujících naprosto spokojená. Pokud bude vysokorychlostní železnice Prahu objíždět, bude tu minimálně využívaná železnice, která bude předmětem kritiky.
To vše uvádím nejen jako člověk, který často cestuje, ale docházím k tomu i diskusemi s jinými cestujícími.
Rozpočet uvádím nula Kč, jelikož nápad může prostředky naopak ušetřit, jelikož má být železnice vedena po většinou místy, kde tak jako tak vede nebo je v plánu, ušetří se za výkup pozemků a nebude potřeba stavět další stanici. Někde bude potřeba pozemky vykupovat, tato vzdálenost však bude mnohem kratší, než když by se vysokorychlostní železnice stavěla přes Běchovice.


Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments